Höstkänsla på ingång

Hösten närmar sig med stormsteg och snygga Amanda var redo att fixa håret med höstlikt. Tidigt i våras gjorde vi en ombre-färgning som funkat och sett fin ut hela sommaren. Men nu var det på tiden att hitta på något nytt. Amanda ville ha en brunröd nyans som inte skulle vara för snäll, men inte heller för knallig eftersom hon redan förra vintern hade eldig och snygg knallröd färg.
Nytt ska det vara! :-)
Jag började med att lägga en mörkare toning med lite rött i för att få bort det blonda utan att det skulle bli en dassig nyans. Sedan brassade vi på med en mörk färg i botten och knallröda längder som jag kunde lägga i och med att hon hade ett så mörkt utgångsläge utan att det skulle bli för knallrött slutresultat.
 
Före:
 
 
Efter:
 
 
Både jag och Amanda blev kanonnöjda med resultatet. Jämn, glansig och snygg färg. :-) Jag lockade även till det och för att färgen skulle göra sig rättvis tog vi även en bild ute i solen.
 
 
Puss & Kram Frida
 
Ps. Det är även Amanda som gjort vår blogg så fin. Tack för det! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0