Fortsättning av veckan..

Fantastiska Rebecca ville göra sig lite mer höstlik efter en sommar med mycket solblekta slingor, dock ville hon inte känna sig för mörk och ville inte ha en helfärg. Så vi jag la en lite mörkare botten och blandade upp de kvarvarande slingorna med lite mörkare nyans.
Det blev så snyggt!
 
 
Fina Sara hade blivit less på sin ombre och ville göra sig helmörk igen. Inga problem! :-)
Vi la såklart färg i utväxten och sedan mörkade vi ner topparna till samma ton som det övriga håret.
Allt klär en skönhet, eller hur man brukar säga!
 
 
Victoria var less på färgen på sina längder, ville hitta på något nytt utan att känna sig för mörk.
Vi bestämde oss för att fräscha upp hennes färg med en utväxtton som liknade hennes egna, men låg ett steg mörkare. Jag la sedan slingor i 3 olika nyanser för att möta upp hennes superblonda längder. Hon var fin redan innan, men blev såå snygg med denna naturliga ton mot sitt ansikte!
Härliga tider!
 

Söta Jennifer ville ha rågblonda slingor i håret, såklart vi ordnar det.
Men för att inte det skulle kännas för mörkt i ett så långt och fint hår, så var jag ganska försiktig. Om man lägger för mörka slingor på ett ljust hår, i hela håret, så kan jag tycka att det ibland antingen kan kännas randigt eller om man gör tunna många slingor, kan det nästan se lite skitigt ut. Istället blev detta resultat naturligt och snyggt, med mycket fint spel i håret. :-)
Hoppas ni haft en trevlig helg!
Puss & Kram
Frida

Kommentarer
Postat av: victoria

Ja till er kommer jag då fler gånger kan jag lova, blev jätte nöjd :)

Svar: Åh, vad kul Victoria! Du är så välkommen! Puss & Kram
Anna & Frida
Anna Rosenau

2012-09-23 @ 18:53:46
Postat av: Frida Nordin

Hej Frida! Är du i Sollefteå och jobbar nånting framöver? :-)

Svar: Hej! :-) Njaa.. det är faktiskt sämre med det. Jag har inga klara datum då jag kommer att befinna mig i Sollefteå för att jobba i höst. Tyvärr! :-( Jag har så mycket att göra, så hinner inte med Solle också även om jag skulle vilja!Hoppas allt är bra med dig!
Kram Frida
Anna Rosenau

2012-09-24 @ 02:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0